Karmøy rundt

Convoy Cup Karmøy rundt 2016

Lørdag 4. juni

Årets seilas ble vunnet av "X-Menn", en Express fra Seilforeningen 1928 i Stavanger. Team X-Menn består av Kjell Kristian Kjellesvik, Rune Nor Hansen og Trygve Wiig.

Det var lenge en tett fight mellom "X-Menn" og en Express fra vår egen forening, "Ex99", med Nils Jan Nilssen ved roret. Ikke minst gjorde dette seg gjeldende i den strie strømmen ved Salhus. Men etter hvert klarte Team X-Menn å rive seg løs fra konkurrentene og opparbeide seg et lite forsprang, som holdt helt til målgang ved Ferkingstadneset lykt, på vestsida av Karmøy. Med andre ord ble regattaen avkortet, litt over halvvegs rundt øya, siden det ble umulig å nå deadline under de rådende forhold, med lite vind og mye strøm..

Vi legger også merke til den fine tredjeplassen til haugesundsbåten "Martine", der Svein Louis Bersaas og Torgrim Log seilte doublehanded.

Resultatene for øvrig finner du under:

Karmøy rundt 2016 - seilingsbestemmelser

Karmøy rundt 2016 - resultater