Convoy Cup Fjordseilas

Lørdag 5. juli 2014

Skudefestivalen arrangeres i Skudeneshavn 2. - 6. juli. Dette er kanskje Norges største og viktigste festival med båt- og kystkultur i sentrum. Og rosinen i festivalpølsa er regattaen Convøy Cup Fjordseilas, som går av stabelen lørdag 5. juli. Regattaen ble forøvrig stiftet for å hedre de mange sjøfolka som omkom under konvoiseilas under andre verdenskrig.

Regattaen går fra start ved Skudeneshavn til runding Sveinane ved Kvitsøy og Kleppflo ved Bokn, før den returnerer til målgang ved Skudeneshavn igjen. Starten går i Vikevågen kl. 10.00. Regattaen er åpen for alle båter med gylldig målebrev fra NORLYS. Det blir også satt opp egen turklasse for båter som ikke har målebrev.

Kaiplass blir ordnet for de som melder seg på først. Her har Karmøy seilforening en regatta for deg som vil ha folkeliv i tillegg til en forfriskende tur på fjord, før finalen på festivalen.

Premieutdeling kl. 17 på podiumet ved torget i Skudeneshavn sentrum, med flotte premier fra Convoy Cup-stiftelsen. De blir også sprudlende overaskelse i magnumsstørrelse til beste båt...

Påmeldingsfristen er onsdag 2. juli kl. 20.00. Startkontingent er satt til kr. 200.

Seilingsbestemmelsene blir lagt ut her innen torsdag 3. juli kl. 20.00.

Seilingsbestemmelser 2014