Convoy Cup Fjordseilas

Lørdag 30. juni 2012

Under Skudefestivalen arrangerer Karmøy Seilforening regattaen Convoy Cup Fjordseilas. Skudefestivalen er en av Norges største kystkulturfestivaler, og en flottere ramme rundt et regatta-arrangement kan man knapt ønske seg.

Regattaen har start og mål i Skudeneshavn og et løp på faste merker mellom Karmøy, Kvitsøy og Bokn. Regattaen er etablert for å hedre sjøfolka som deltok i konvoifarten under andre verdenskrig.

Etter seilasen fikk vi denne rapporten fra Caroline:

Det ble en flott og frisk regatta på lørdag! Kjempegøy. Og Hazel fikk den store bøtta. Bare Ove kom før oss i mål, men bare med noen få minutter så det holdt ikke. Litt synd det bare var 5 båter med, men kanskje været forhindret endel fra å være med. Det var vel kanskje ikke akkurat småbåt-forhold utpå der da. Relativt friske bølger utenfor Skudenes, men det flatet seg ut lenger ute.

Invitasjon til Convoy Cup Fjordseilas

Seilingsbestemmelser for Convoy Cup Fjordseilas