Høstsprøyt

Kunngjøring!

Høstsprøyt 2016

Lørdag 24. september arrangerer Karmøy Seilforeninge den tradisjonelle regattaen Høstsprøyt. Regattaen starter på Gofarnes ved Kopervik, og løpet går til Terneholmsflo, Taa ved Føresvik, rundt nordspissen av Høvring og sørspissen av Lauvøy, til mål ved Gofarnes. Startskuddet går kl. 12.00.

Regattaen er åpen for alle båter med gyldig NOR Rating-målebrev. Det kan også settes opp egen turklasse for båter uten målebrev, dersom det er interesse for det.

Etter seilasen blir det uhøytidelig samling med pizza og øl på klubbhuset.

Påmelding via menyen til venstre, innen 22.9, kl. 20:00. Startkontingent er satt til kr. 200.

Seilingsbestemmelsene blir lagt ut like etter påmeldingsfristen.

Velkommen til herlig seilas med høstlige toner...

Carmen vant Høstsprøyt 2016

Det var Carmen (X-35) som vant årets seilas, som forøvrig ble preget av sterk vind og mange frafall underveis. Av 14 båter på startlista var det bare 5 som kom i mål. Blant annet hadde Expressen Eunomia mastehavari på siste lenseleggen i Karmsundet. De vil gjerne takke Stacey Ferkingstad i Finally for god hjelp i situasjonen som oppsto.

Høstsprøyt 2016 - seilingsbestemmelser

Høstsprøyt 2016 - resultater